пʼятницю, 8 травня 2020 р.

ОЛІМПІАДИ.КОНКУРСИ.ТУРНІРИ.



У  вересні 2019 року  Донецький  обласний ІППО запропонував взяти участь у Міжнародному конкурсі учнівських проєктів з історії протягом  2019-2020 навчального року. Зацікавилася цим конкурсом  учитель історії Лиманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Шеїн Ю.Л., яка стала учасником навчального семінару для консультантів учнівських  історичних проєктів, мета якого  у більш глибокому ознайомленні молоді України з тоталітарним минулим радянського періоду,  необхідністю критичного аналізу та переосмислення, актуалізації ролі місцевої та повсякденної історії у ході осмисленого та неупередженого підходу до оцінки минулого.
      Організаторами  конкурсу «Радянське минуле. (Пере)осмислення історії» стали Представництво DVV International в Україні, Асоціація «Нова Доба», Міжнародна мережа «EUSTORY», Міністерство закордонних справ Федеративної Республіки Німеччина.
      На конкурс треба було підготувати результати дослідження:продукт проєкту та пошуковий щоденник. 
       І ось нарешті  результати. Лист від організаторів проєкту: «Нам приємно повідомити Вас про те, що за результатами оцінювання Ваша робота здобула IV призове  місце». У якості нагороди –  Сертифікат володаря IV місця (Шеїн П.)  та  заохочувальний приз.  
       Із загальною картиною  роботи  відповідно до усіх критеріїв  можна  ознайомитися у кабінеті роботи на сайті конкурсу  http://competition.novadoba.org.ua/ » 
       Вітаємо педагогічний колектив ЗОШ № 5 за високими результатами на всеукраїнському рівні. Це вже не перша спроба колективу брати участь у конкурсах високого рівня.


*****************************************8



Мої вихованці мене радують своїми перемогами: 
Ребров Вадим та  Гніденко Є. 

Бажаю їм нових злетів!






********************************
УВАГА!УВАГА!УВАГА!

 ПРОВЕДЕННЯ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ УЧНІВСЬКИХ ОЛІМПІАД І ТУРНІРІВ З НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ У 2019/2020 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

НАКАЗ МОНУ 

Корисні поради вчителю  у підготовці учнів до олімпіад

1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.

2. Підкреслюй інтерес дітей до нового.

3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання.

4. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки.

5. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.

6. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи.

7. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки інші учасники заняття зустрічають з визнанням, приймають  їх, використовують.

8. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті.

9. Розвивай  в учнів терпимість і впевненість.

10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.

11. Розсіюй страх у  дітей.

12. Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захоплювати.

13. Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.

14. Створюй  періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент.

15. Допомагай оволодівати технічними засобами для записів.

16. Розвивай критичне сприйняття дійсності.

17. Вчи доводити починання до логічного завершення.

18. Впливай особистим прикладом.

19. Під час занять чітко контролюй досягнуті результати та давай завдання більш підвищеної складності, створюй ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.

20. Залучай до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюй ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.

21. Використовуй творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, конференцій.

22. Залучай учнів до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюй розвиваючі ситуації.

23. Активно залучай до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, турнірах.

24. Відзначай досягнення вихованців, підтримуй та стимулюй активність, ініціативу, пошук.

25. Створюй позитивний настрій учнів на заняттях.

 Алгоритм підготовки учнів до участі в олімпіаді.
(Оформлення роботи)
Робота учасника олімпіади повинна бути написана ясною, простою яскравою й образною мовою. Це не дається від природи, а є результатом напруженої та систематичної роботи самого учня. Безграмотне формулювання викликає перекручене сприйняття, нечіткість думки. Важливі моменти в роботі учня: цікавий початок, логічна послідовність викладу, на явність цікавих фактів і цифр при порівнянні, висновок.
Підготовка до шкільної олімпіади (І етап) включає:
1.  Постановку перед учнем  цілей та завдань олімпіади обговорення з ними плану підготовки.
2.   Самостійне повторення (за планом) всього вивченого курсу історії в обсязі шкільного підручника.
3. Керована вчителем підготовка до виконання практичних завдань: робота
 з картою, історичними джерелами, портретами історичних діячів, пам’ятками архітектурного та образотворчого мистецтва, основними датами та поняттями, графічним  матеріалом.
4.  Самостійне   опрацювання   популярної   літератури з історії, інтернет -ресурсів.
5.  По завершенні шкільної олімпіади та після підведення підсумків настає рефлексивно-оціночний етап. Аналіз та самоаналіз результатів створюють умови для корекції і планування індивідуальної та колективної роботи.
Після цього розпочинають підготовку до шкільної олімпіади (II етап), що включає:
1.  Діагностування учителем рівня знань, умінь з історії  визначення особистісних якостей школяра. Цей крок є дуже  важливий, він визначає не лише початковий обсяг знань, а й інтереси та уподобання учня. Діагностування може бути у вигляді тестування з конкретної історичної теми або у вигляді співбесіди.
2.  Особистісне цілеспрямування, за якого учень  за допомогою вчителя визначають мету і завдання своєї навчальної діяльності з  історії.
3.  Планування учнем своєї індивідуальної  навчальної  діяльності з історії, визначення основних її етапів та  ознайомлення з планом індивідуальних консультацій.
4.  Самостійна робота з науково-популярною літературою поглиблене вивчення історії. Учитель рекомендує літературу та інтернет -ресурси відповідно до рівня знань, віку та можливостей учня з подальшим обговоренням вузлових проблем.
5.  Робота з олімпіадними завданнями попередніх років. Аналіз завдань II етапу  олімпіад попередніх років з подальшим  обговоренням  типових помилок, пошуком відповідей на запитання.
6.  Індивідуальні консультації вчителя з  підготовки до практичного туру олімпіади на базі шкільного  кабінету.
Після підведення підсумків міської  олімпіади вчитель аналізує роботу учасника, з'ясовує досягнення та причини невдач. Для переможців починається підготов­ка до обласної олімпіади.
Підготовка до обласної олімпіади (III етап) повторює всі етапи підготовки до міської, але має певні особливості, пов'язані з роботою над завданнями підвищеної складності. Особливої уваги також потребує опрацювання практичних завдань. Проводяться індивідуальні консультації, на яких за допо­могою вище названих методів з'ясовують вузлові проблеми.
Після проведення III етапу біологічної олімпіади настає рефлексивно-оціночний етап з аналізом та самоаналізом результатів. Переможці цього етапу готуються до участі у IV етапі.
Підготовка до участі у Всеукраїнській олімпіаді (IV етап) включає всі попередні елементи:  мета - план  діяльності - рефлексія - зіставлення одержаних результатів з цілями  -  самооцінка. Даний  етап  доповнюється проведенням тренувально - відбіркових  зборів. Значну увагу на таких зборах приділяють виконанню практичних  завдань.

 Психологічна допомога під час підготовки до олімпіади.
Участь дитини в олімпіаді пов’язана зі значними психологічними перевантаженнями, які можуть стати причиною емоційного стресу у період підготовки, виступу чи після завершення олімпіади. Успішний виступ на олімпіаді досягається лише ґрунтовною теоретичною та практичною підготовкою та  завдяки оптимальному психологічному станові учасника. Велике значення має кваліфікована психологічна допо­мога, яку надає учаснику олімпіади психолог.
Досвід показує, що для досягнення необхідного психічного  стану неабияке значення має позитивний вплив учителя. Він  не лише дає поради учаснику, а й своєю поведінкою сприяє зміцненню віри учня у власні сили, стимулює його активність,  запобігає виникненню стресу.
Нерідко під час виступу учасник олімпіади не може раціонально організувати свою діяльність на виконання  олімпіадних завдань. Втрачається багато часу на виконанні одного завдання і не вистачає на інші, тому з'являється невпевненості у своїх силах, розгубленість.


 Рекомендації, що допоможуть уникнути такого стану.
1.  Перш ніж розпочати виконання завдань, ознайомтеся  з усім комплектом завдань і оцініть їхню складність.
2. Не варто починати відповідати на найскладніше завдання.
3.  Якщо протягом певного часу не вдається відповісти якесь завдання, залиште його і відповідайте на інше.
4.  Коли ви не можете відповісти на  запитання, що  залишились,  скористайтесь корисним для вас  нетривалим відпочинком.
5.  Не поспішайте здавати роботу, якщо час на виконання  завдань ще не вичерпано.
Після завершення олімпіади, незалежно від результаті виступу, дитина  також потребує психологічної підтримки  з боку вчителя.



Для учнів корисні посилання для підготовки до олімпіад, конкурсів,турнірів з історії.

Цікаві факти на урок історії:

Сайт «Острів знань»

Інформаційно –пізнавальний сайт «Тут цікаво» :широкому колу користувачів представлено  достатньо корисної, актуальної та цікавої інформації, що відноситься, до різних галузей знань.(Розділ «Культура»-історія, розділ «Про Україну», « Це цікаво» та інш.)Весь наданий матеріал супроводжується тематичними фотографіями та іншими графічними зображеннями.

100 видатних особистостей в історії України  Короткі розповіді про людей, які визначили хід історії країни з часів Київської Русі і до наших днівv.

 Атласи.Карти. Підручники. Цікаве відео з історії:
 Інтерактивні вправи з історії:
Український інститут національної пам’яті
«Моя Україна»: вчимо історію, граючись гаджетом
Один з методів, який учні найкраще сприймають для навчання незалежно від віку – гра. Тому можна запропонувати ідею онлайн-змагання між учнями класу, використовуючи застосунок «Моя Україна».
«Моя Україна» – мобільний додаток, в якому зібрано понад 600 питань з 10 різноманітних сфер знань, які стосуються України (історія, культура, географія, наука, спорт тощо).

Інтерфейс додатку «Моя Україна»
Чия розробка:
Застосунок створений українськими програмістами.
Як це можна використати:
Ігрова форма – один з найбільш дієвих та цікавих методів засвоєння знань з будь-якої сфери.
Мобільна гра «Моя Україна» складається з 10 рівнів, перехід на наступний можливий лише за умови проходження попереднього етапу.
На кожне питання рівня автоматично пропонується 4 варіанти відповіді і 10 секунд на роздуми. Можливо припуститися лише 3 помилок на гру, в інакшому випадку етап закінчується.
Після натискання на варіант відповіді, одразу ж відображається допущена помилка чи ні. Враховуючи, що питання з певною періодичністю повторюються, це сприяє запам’ятовуванню вірних відповідей, а адже покращенню знань з історії України.
Україна в 3D: 2 найкращі серіали про історію нашої країни
Навряд чи параграф шкільного підручнику допоможе стовідсотково поринути в атмосферу певної історичної епохи, яка вивчається на уроці.
Як відбувалися набіги племен, де територіально вони проживали, як виглядали відомі діячі та як розгортались історичні події на теренах України – уявлення про це сформують історичні реконструкції у форматі 3D-мультфільмів. А діти із залюбки вподобають цей формат освоєння програмного матеріалу!
Найбільш цікаві історичні реконструкції були створені в рамках таких проектів:
Проект представлений 3D-анімаціями, тривалістю 3-3,5 хвилини кожна. У загальному доступі міститься 100 серій, присвячених історії українських земель від стародавніх племен (скіфи, сармати, тощо) до другої половини XVІІ століття.
2. Проект «Країна. Історія українських земель»  – цикл із 183 серій анімованих фильмів, які присвячені важливим подіям та знаковим постатям в історії України. Тривалість кожної серії складає 25-70 хвилин.
Чия розробка:
«Історія України. Докудрама» – спільний проект виробництва компаній Babich-Design та StarMedia.
«Країна. Історія українських земель» – телевізійний проект з науковою комп’ютерною анімацією, створений до 15-річчя незалежності Україна телеканалом «Інтер». Режисер – Валерій Бабич.
Як це можна використати:
Запропонувавши своїм учням підібрані онлайн-ресурси, ви зможете допомогти школярам поглянути на осягнення історії з трішки іншого боку, аніж це передбачено шкільною програмою.


**********************************


 Умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу  "Учитель року-2020" номінація  історія.

**********************
Вітаємо з перемогою!
Учениця 8 класу Лиманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Шеїн Поліна (керівник учитель історії Шеїн Ю.Л.)та учениця 10 класу Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. №2  Загоруйко Марія(керівник Погребняк Н.В.)стали призерами Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді  «Українська революція: 100 років надії і боротьби». 
Загоруйко М.
Погребняк Н.В.
Шеїн П.
Шеїн Ю.Л.
Участь в акції сприяла громадянському вихованню  молоді на засадах історичної правди про боротьбу українського народу за державну незалежність,  збереженню історичної пам’яті, удосконаленню краєзнавчо-дослідницької роботи в закладах освіти. 
*************
 Вітаємо дівчат!
З метою виховання в учнівської та студентської молоді поваги та любові до Батьківщини, мови, традицій та культури, виявлення в регіонах забутих або маловідомих пам’яток історії та культури України Громадська організація «Українське товариство охорони пам’яток історії та культури» проводить ІІІ Всеукраїнський огляд творчих робіт «Забуті пам’ятки історії та культури України за підтримки Міністерства освіти і науки України та Міністерства культури України в 2018 році під назвою «Збережемо спадщину – збережемо Україну».
На III етап – заключний, потрапили робота учениці  Лиманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 Скицької Софії,учитель Шеїн Ю.Л. та робота учениці   Лиманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Тендітної Поліни,учитель Щербина О.О. Підведення підсумків Огляду, відкриття виставки та нагородження учасників –  відбулося 19 грудня 2018 р. Дівчата оголошені номінантами та нагороджуються Дипломами Міністерства культури України. Вчителі отримали Подяку за особистий внесок у виховання молоді та юнацтва в дусі патріотизму та любові до України.

*********************
ТУРНІР ЮНИХ ПРАВОЗНАВЦІВ
 29 вересня 2018 року на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся міський  етап  турніру юних правознавців. Прийняло участь 3 команди: команда «Єдиний рух» Лиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4, команда «Праволюби» Шандриголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, команда «Lex» Лиманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2. Команда- переможці «Єдиний рух» запрошені на обласний турнір до м. Краматорськ. Вітаємо їх і бажаємо перемоги!!!



**************************


До дня народження Тараса Шевченка громадські організації «Батьківщина Молода» та «Ukrainians» організовують міжнародний флешмоб «GlobalShevchenko». Мета флешмобу – вшанувати пам’ять великого Кобзаря, показавши пам’ятники встановлені по всьому світу та Україні, що свідчить про його визнання та любов українського народу.
Правила флешмобу дуже прості:

1) З 13 лютого до 8 березня зробіть фото/селфі біля пам’ятника Тараса Шевченка у вашому місті;

2)Опублікуйте фото на офіційній сторінці флеш-мобу –
https://www.facebook.com/events/228139920989530, а також на своїх сторінках в соціальних мережах, обов’язково вказавши хештег#GlobalShevchenko країну та місто, де зроблено фото. Наприклад: Львів, Україна #GlobalShevchenko або Washington, USA #GlobalShevchenko.

9 березня о 16:00 (за київським часом) організатори закликають українців по всьому світу прийти до пам’ятників Тарасу Шевченку та одночасно зачитати вірш «В казематі» (Мені однаково, чи буду…). Це буде найбільше одночасне читання Шевченка в історії.

Нагадаємо, що загалом, в Україні та світі встановлено 1385 пам'ятників Кобзареві, з них 1256 — в Україні та 129 — за кордоном у 35 країнах. Це найбільша у світі кількість монументів, встановлених діячеві культури. В Україні найбільше пам'ятників встановлено на Прикарпатті.

За деталями та додатковою інформацією звертайтеся до координатора флешмобу Олексія Захарченка: +380975102303, oleksiy.zakharchenko@gmail.com, 
https://www.facebook.com/oleksiy.zakharchenko.

                                                                  ***********
Увага! Матеріали до міської гри-квесту "Подорож Лиманщиною"
http://dn.gov.ua/85-rokiv-donetskij-oblasti-lyman/

Немає коментарів:

Дописати коментар