суботу, 10 червня 2023 р.

            

Матеріали з досвіду роботи


Учителям громадянської та історичної галузі

 найважливіше у 2022/2023н.р.


Методичні рекомендації щодо викладання історії, правознавства, громадянської освіти та курсів духовно-морального спрямування у 2022/2023 навчальному році  (Додаток 9 до листа Міністерства освіти і наук України від 19.08.2022 р. №1/9530-22https://www.schoollife.org.ua/?p=67193

Сторінка в соціальній мережі Фейсбук «Відділ суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України» https://www.facebook.com/

"Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року 698)"

Оновлена програма з історії для 6-11 тут:

https://mon.gov.ua/.../navchalna.programa.2022.WH.HU.6-11...

Оновлена програма з основ правознавства для 9 класу тут:

https://mon.gov.ua/.../navchalna.programa-2022.osnovy...

Оновлена програма інтегрованого курсу "Історія: Україна і світ" для 10-11 класів тут:

https://mon.gov.ua/.../navchalna.programa-2022.history.U...

Оновлена програма курсу "Громадянська освіта" для 10 класу тут:

https://mon.gov.ua/.../navchalna.programa.2022...

За цим посиланням - вихід на всі програми загалом:

https://mon.gov.ua/.../zagalna.../navchalni-programi

Учні 5 класів та пілотних 6 класів з вересня 2022 навчаються за Держстандартом 2020 року і Модельними навчальними програмами.

Зміни такі https://nus.org.ua/.../onovyly-zmist-navchalnyh-program.../ 

 Коротка характеристика суті змін в програмі:

У навчальні програми предметів “Історія України”, “Всесвітня історія” для 6 – 11 класів та інтегрованого курсу “Історія: Україна і світ” (10 клас) внесли зміни з урахуванням нових історіографічних напрацювань.

“Запропоновані доповнення мають на меті увиразнити наскрізні лінії з минулого, які дають змогу пояснити сучасні події. Наприклад, в оновлених програмах пропонується погляд на СРСР як на державу імперського типу. Також програми орієнтують на вивчення не тільки інструментів насильства, якого в ХХ столітті зазнавали українці, а й опору насильству. Частина змін у навчальних програмах спрямована на розширення просторових контекстів української історії, створення додаткових можливостей для аналогій і порівнянь”, – запевняють у МОН.

Зміни насамперед стосуються найновішої історії – подій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України. Передбачили повний (окремим навчальним блоком) розгляд російсько-української війни, що розпочалася у 2014 році. Так, у програмі наголошують на геноцидних діях політичного керівництва і російського війська щодо українців, національному опорі проти агресії російської федерації та міжнародній підтримці України.

До того ж оновили перелік термінів/понять, як-от: “присвоєння суверенітету” (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), “русскій мір”, “рашизм”; замість вислову “політика русифікації” застосовано вислів “політика російщення”, який точніше зображає сутність явища і процесу; уточнили контекст застосування поняття “колабораціонізм”.

До змісту програми з основ правознавства, громадянської освіти додали теми, пов’язані з правами людини, з російсько-українською війною та доповнили інформацією щодо Міжнародного гуманітарного права. 

 









 👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪👪
                                     Підтримка дітей та батьків під час військової агресії росії

           За матеріалами дитячого сімейного психолога Світлани Ройз

Під час військових дій діти є однією з найбільш уразливих категорій і потребують психологічної підтримки. На допомогу практичні поради для тих батьків, які:

  • перебувають з дітьми в бомбосховищах та укриттях;
  • пересуваються до інших міст;
  • залишаються вдома і чекають на повернення рідних-героїв із зони бойових дій 
  • Як подбати про дитину,якщо ви знаходитися з нею в укритті за посиланням https://youtu.be/VpJXr3UXCvo
  • Якщо батько чи мати захищає країну https://youtu.be/r_G3IagdbUM
  •  Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиноюhttps://youtu.be/8ml9RPFun7s

 

 Як діяти при панічній атаці!

Покладіть руки на ребра і відчуйте, як вони піднімаються під час дихання

При панічній атаці:

Рука на живіт, приблизно три пальці нижче сонячного сплетіння, простукати.

Потерти кінчик носа.

Надавити не сильно на очні яблука з двох боків.

Якщо є, де лягти, лягти на спину і зробити рухи ногами, як велосипедні.


Хвилинка практики:Як швидко впоратися  із занепокоєнням   

Сісти зручно, можна обійняти себе руками, можна, якщо комфортно, заплющити очі, а можна і не заплющувати — і почати тихенько співати — гудіти — намурликувати собі мелодію-колискову.

Для себе я зібрала такі теми (дитячий сімейний психолог Світлана Ройз):

Безпечний будинок — де у мене в квартирі найбезпечніше місце (біля несучої стіни, у ванній), чи закріплені всі меблі, чи нічого не впаде з верхніх полиць. Я знаю, де ліки, документи, гроші, які речі потрібні, де корм для кішки. У будинку є запас води та їжі. Куплені ліки, які важливо приймати регулярно.

Безпечна вулиця — де у мене поряд з будинком є укриття чи безпечні стіни

Безпечна школа (дитячий садок) я поговорила з директором школи про те, де безпечні місця у школі

Як зв’язатися з сім'єю, якщо я на роботі. Де всі зустрічаємось.

Далі — список посилань на інформацію, яка для мене є експертною і відповідає на запитання — знаю, що. Знаю як.

Інформаційний детокс

Ми споживаємо інформацію так само, як і їжу. Ми не можемо 24 години на добу безперервно перетравлювати їжу та використовувати продукти одного типу. Нам важливо давати час на переробку інформації. Адже найкорисніша «їжа» може стати «токсичною». Важливо поставити собі батьківський контроль на гаджети. І ми пам’ятаємо алгоритми Facebook — якщо ми зупиняємося на постах певного типу, нам пропонуватимуть саме цю тему. Я останні дні спеціально змінюю алгоритми — відзначаю та затримуюсь на постах абсолютно різної тематики та тональностей.

 Будувати плани на майбутнє. Ми переносимо фокус із, можливо, напруженого сьогодення у безпечне майбутнє, яке точно буде. І дітям, і дорослим важливо мріяти.

                                                                                          Поради від експертів ЮНІСЕФ

Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації

Ігри та заняття для дітей у незвичних обставинах

У надзвичайній ситуації діти переживають стрес, страх і невизначеність. Батькам потрібно продовжувати оточувати їх турботою та спробувати переключити їхню увагу.

У цьому буклеті ми зібрали ігри та заняття для дітей, які опинилися у незвичних для себе обставинах за посиланням: https://www.unicef.org/ukraine/media/17361/file/%D0%A7%D0%B8%D0%BC%20%D0%B7%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D1%8F%D1%82%D0%B8%20%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%83%20%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D1%81%D0%B8%D1%82%D1%83%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97.pdf

Як вберегтися від небезпеки мін та боєприпасів

Правила безпечного поводження у населених пунктах та поза ними під час війни 

Під час війни використовується смертоносна техніка та зброя, навіть уламки якої становлять загрозу життю. Будьте вкрай уважними, коли пересуваєтесь пішки, їдете на велосипеді чи авто, особливо, якщо поруч велися бойові дії або розірвався снаряд. 

Як необхідно пересуватися?

Намагайтесь рухатися маршрутом, яким нещодавно вже хтось пройшов чи проїхав. Якщо ви на авто, уникайте доріг, на яких ви не бачите інших автівок. Якщо крокуєте, то тільки дорогою, на якій усе видно. 

Де можуть бути розташовані небезпечні предмети?

Вибухонебезпечні предмети можуть бути розташовані як близько до вже зруйнованої техніки чи будівель, так і поруч зі снарядами, в кущах чи траві на узбіччі, бути прив’язаними до дерев і навіть навмисно сховані в іграшках, книжках чи за телефонами, які лежать на землі. 

Будьте обачні та уважні, не підбирайте предмети на вулиці та не наближайтесь до будь-якої військової техніки, амуніції, снарядів, їхніх уламків та особливо мін і за жодних обставин не чіпайте їх. 

Що робити, якщо людина наступила на міну?

Міни активуються від ваги. Якщо раптом людина наступила на міну, то рухатись вже не можна. Не можна намагатися покласти на неї щось важке (як часто роблять у фільмах)! Потрібно одразу кликати на допомогу та дзвонити 101. 

Що робити, якщо побачили підозрілі предмети?

Якщо побачили щось підозріле, залишки бойової техніки чи боєприпас, телефонуйте за номером 101 до Служби з надзвичайних ситуацій. Саме вони знешкодять небезпечний предмет та зможуть підтвердити, що тепер ця місцевість/територія є безпечною для пересування.

 Правила безпеки під час війни: інформація для підлітків

https://www.unicef.org/ukraine/media/18761/file/teenagers-safety-war-rules.pdf 

 

 Поради від експертів ЮНІСЕФ: «Правила підтримки дитини під час евакуації»

Наразі тисячі людей вимушені перебувати в укриттях, щоб врятуватися від обстрілів у зоні активних бойових дій. Експерти ЮНІСЕФ підготували поради, як підтримати дітей у стресових ситуаціях та допомогти їм подолати тривогу та страх.

Що батькам потрібно говорити та робити, аби дитина почувалася спокійно?


1. Поясніть дитині план дій.

Складіть маршрут до укриття та розкажіть, якою має бути послідовності її дій. Говоріть короткими та чіткими фразами.

Намалюйте карту укриття: що і де розташовано, як воно функціонує, де вхід і вихід, де ваше місце, де будуть перебувати рідні (намалюйте, зобразіть, напишіть — діти ліпше сприймають, якщо це буде візуалізовано).


2. Запитайте дитину, як вона почувається.

Спостерігайте за станом та реагуйте на потреби дитини. Ставте їй відкриті запитання, стежте за емоційною реакцію та рівнем активності. Важливо, щоб дитина говорила про те, що з нею відбувається, сама могла запитувати, проявляла емоції.

Якщо дитина перебуває у стані ступору, її важливо повернути до вербальної комунікації та активної діяльності.

Для цього поставте три прості питання і чекайте відповіді.

  • Тебе звати Наталя, так?

  • Ти зараз стоїш, так?

  • Ти одягнена в червону кофтину, так?

Можна також помасажувати дитині кінчики пальців, мочки вух, запропонувати гру, або ж дати завдання, орієнтоване на дію (принеси, подай, зроби). Дайте їй води або чаю, нагодуйте та обійміть.

Реагуйте на потреби дитини та задовольняйте їх за можливістю. Це поверне відчуття безпеки.


3. Поділіться з дитиною власними відчуттями.

Проговорюйте і проявляйте емоції. Якщо ваша дитина переживає чи відчуває злість або роздратування через те, що відбувається навколо, не кажіть фраз на кшталт «Не переживай» чи «Тобі не варто злитись».

Натомість скажіть: «Я бачу / мені здається, що ти налякана / злишся». Так дитина буде розуміти, що вона не залишилась наодинці зі своїми переживаннями.

Не варто давати обіцянок, які від вас не залежать. Натомість, щоб сказати «Все буде добре», «Нічого не станеться», поясніть: «Що б не сталось, головне – ми разом». 

Якщо діти грають чи малюють війну – не забороняйте їм. Програйте, прокричіть, озвучте чи візуалізуйте емоцію (наприклад, можна спробувати ричати, як собака). Саме так ви можете допомогти впоратися з емоціями та знизити рівень тривоги.


4. Дозволяйте себе обіймати та обіймайте у відповідь.

Тілесний контакт допоможе знизити рівень напруження та заспокоїтись. Можна спробувати одну з вправ:

  • «Обійми метелика» — дитина обіймає свої плечі двома руками, також може себе поплескати по них.

  • «Водоспад» — дорослий підходить до дитини й руками погладжує від плечей і до поясу, наче знімає щось з них.

  • «Кокон» — права рука дитини обіймає ліве плече, а ліва рука живіт.

Допоможе вийти зі стану ступору та знизити рівень стресу стабільне дихання. Для цього спробуйте таку вправу: вдих носом і повільний видих ротом, можна зі звуками «А», «О», ефективним також є дихання животом. Важливо відновити стабільне дихання та фізичну активність.


5. Нагадуйте дитині про режим дня.

У час невизначеності важливо відтворювати послідовність дня. Це надасть відчуття контролю над власним життям. З самого ранку і до вечора загинайте пальчики і проговорюйте все, що ви щоденно робите.


6. Піклуйтеся про себе і дитину.

Дбайте про себе. Ви краще допоможете дитині, якщо будете піклуватися про себе. Дитина бачить, як ви реагуєте на новини, та копіює вас, тому важливо, щоб вона розуміла, що ви зберігаєте спокій і маєте чіткий план дій.

Якщо ви занепокоєні або засмучені, знайдіть час для себе, за можливості поспілкуйтеся з друзями та рідними. Важливо почути голос інших. Це надасть відчуття єдності та зв’язку зі світом.


7. Нагадуйте дитині, що ви разом і з усім впораєтеся.

Дитині важливо знати, що вона не залишиться на самоті. Кінець розмови робіть максимально позитивним,  також звертайте увагу на мову тіла дитини, постійно оцінюйте її рівень занепокоєння.

Створюйте спільні традиції завершення дня (обіймайтеся, моліться, пийте чай або ж співайте).

Обмежте кількість розмов та прослуховування новин про війну в присутності дитини. Надавайте їй лише перевірену інформацію, робіть це дозовано і відповідно до віку.

Бережіть себе і своїх близьких!

Усе буде Україна!





Прошу звернути увагу та ретельно ознайомитися з матеріалами  вебінару 
24.10.2019 р. – Вебінар «Організаційно-педагогічний супровід розкриття творчих та інтелектуальних здібностей учнів під час підготовки до міської (районної) олімпіади з історії» для методистів МК, керівників МО, учителів-наставників та учнів – учасників обласної олімпіади з історії. 

(презентація, автор Михальова С. В.):

 історія https://drive.google.com/file/d/1Ibp8X2KolosClSLlm18Jtx7zyGvXWrsI/view?usp=sharing

 право https://drive.google.com/file/d/19CCTVND3E4i_Ksd-7nzgTmwEJ0wxgy1u/view?usp=sharing

історія відео https://youtu.be/FugGql0QNcY

історія  презентація

 https://drive.google.com/drive/folders/1jlgehzqR0w1PAH_t7VwEgs593pdq_Jxz?usp=sharing

 

**********************************************

Учителям історії. Найважливіше у 2020/2021 н.р.



Завантажити: Календар ООН 2020 

Про переліки навчальної літератури, рекомендованої міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/202 і навчальному році

Лист МОН № 1/9-394 від 22.07.20 року
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Про переліки навчальної літератури,
рекомендованої міністерством освіти і
науки України для використання у закладах
освіти у 2020/202 і навчальному році
Шановні колеги!
З метою упорядкування навчальної літератури, що рекомендується для Використання в освітньому процесі закладів освіти, Міністерство освіти і науки України надає переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством для використання у закладах освіти у 2020/2021 навчальному році:
  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в 5-11 класах закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою ( https://goo.gl/93BNko );
  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у класах закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншинhttp://bit.ly/2Wn1Goi;
  • Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання успеціальних закладах загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами (   http://bit.ly/2InbGsO ).
Ознайомитися із зазначеними переліками можна за вказаними посиланнями. Зазначені переліки постійно доповнюватимуться новими назвами навчально-методичних посібників за результатами розгляду відповідних предметних комісій Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, оновлюватимуться з урахуванням терміну дії грифів, наданих навчальній літературі Міністерством освіти і науки України та будуть доступними для ознайомлення в режимі онлайн.
Окрім цього, звертаємо увагу на те, що комісією Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО від 18.06.2020  № 22.1/12Г-372) схвалено до використання у закладах загальної середньої Освіти методичний посібник «Організація дистанційного навчання в школі. Мeтодичні рекомендації» (авт. А. Лотоцька, А. Пасічник). Ознайомитися з зазначений посібником можна на сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням https://cutt.ly/9iveDyc
З повагою
Заступник Міністра                                   Любомира Мандзій

Ресурси для підготовки до початку 2020/2021 н.р.,  для викладання історії, правознавства, Громадянської освіти,  для організації дистанційного навчання

Міністерство освіти і науки України – Методичні рекомендації
Підручники для учителя історії
Навчально-методичні посібники для учителів
Збірники календарно-тематичного планування за 2019/2020н.р.

ДЕ ГОТУВАТИСЯ ДО ЗНО?



Підготовка до тестування
ЗНО онлайн.
Підготовка до ЗНО (за темами, усі предмети).
ЗНО (Львів, за темами).
Онлайн-тестування «Тесторіум» – тестування ЗНО.
Онлайн-тестування «Майстер-тест».
Підготовка до ЗНО.
Створення Гугл тестів (з виставленням оцінок). Відеоінструкція.
MyTest (редактор _приклад).
7 платформ для створення тестів.
ЗНО з історії.
ONLINE пробне ЗНО від освітньої компанії «ЯвКурсі»: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=791818814560857&id=316267718782638&sfnsn=mo&d=n&vh=e.


РЕСУРСИ ДЛЯ СТВОРЕННЯ МЕНТАЛЬНИХ МАП

РЕСУРСИ ЗІ СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЙ

РЕСУРСИ ЗІ СТВОРЕННЯ ТЕКСТІВ, ЗАВДАНЬ, ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ 
МОЖЛИВІСТЬ НАКЛАДАТИ НА ВІДЕО ТЕСТИ АБО ІНШІ ЗАВДАННЯ 

ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ОНЛАЙН-КОНФЕРЕНЦІЙ

ІНСТРУМЕНТИ ВЗАЄМОДІЇ З УЧНЯМИ
https://www.classdojo.com (особливо рекомендовано для початкової школи)

ВІДКРИТІ РЕСУРСИ З ЕЛЕКТРОННИМИ ПІДРУЧНИКАМИ, РОЗРОБКАМИ УРОКІВ 

ІНТЕРАКТИВНІ ПОДОРОЖІ І ВИСТАВКИ
https://ukrainewow.com (Ukraine Wow)
https://museums.authenticukraine.com.ua/ua/ (подорож українськими музеями просто неба)
https://khanenkomuseum.kiev.ua/uk/pro-musey/virtualnyi-tur (прогулянка музеєм Ханенків)
https://britishmuseum.withgoogle.com (екскурсія Британським музеєм)
https://artsandculture.google.com (художні колекції з усього світу)
https://www.staatsoperlive.com (Віденська опера)

https://www.metopera.org (Метрополітен)
https://www.facebook.com/frankotheatre/ (трансляції вистав театру Франка)
https://wisecow.com.ua (лекції з культури, історії, журналістики)
https://imagecomics.com/comics/read-first-issues (добірка коміксів)

Перелік освітніх джерел та онлайн платформ для організації дистанційного навчання
 Студія онлайн-освіти Educational Era  https://www.ed-era.com/
iLearn (https://ilearn.org.ua/) – цікаве, безкоштовне і доступне 24/7 навчання:  онлайн курси з основних предметів ЗНО
Prometheus https://prometheus.org.ua/ Онлайн курси України і світу із різних предметів та різноманітних напрямків для вчителів та учнів
Інтерактивні підручники Edera (математика, біологія, укр. мова, історія України, фізика, географія, біологія)  https://www.ed-era.com/books/
Мультимедійні підручники КМ Медіа (з відео і можливістю читати на телефонах) http://kmmedia.com.ua/books/
Українська програма – каталог е-підручників, відео, аудіокниг для школи http://ukrprog.com/
Розумники – придбання (диски та скачування з сайту) ліцензійних МОН е-підручників (педагогічні програмні засоби, тести, лабораторні практикуми та інше) http://rozumniki.net/
Нова школа – навчальні диски для школярів (каталог ресурсів  всіх предметів) http://novashkola.com.ua/
Електронні версії підручників https://e-pidruchnyky.net/
Скановані підручники та відеоуроки

Загальні ресурси підготовки учнів
Тестування

Офіційний вебсайт Верховної Ради www.rada.gov.ua

Відеоуроки з правознавства 9 клас
Правознавство: онлайн курс «Права людини в освітньому просторі» https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EDERA_OSCE+HRE101+2019/about.
Відеоуроки з громадянської освіти 10 клас
Правознавство: онлайн курс «Права людини в освітньому просторі»
Громадянська освіта

Підготовка до ДПА
https://vseosvita.ua/library/varianti-zavdan-dla-pidgotovki-do-derzavnoi-pidsumkovoi-atestacii-z-pravoznavstva-v-9-klasi-108314.html
http://testlib.meta.ua/book/264889/

Онлайн-тести з правознавства 9 клас
Онлайн-тести з громадянської освіти 10 клас

Відеоуроки з історії Україниhttps://www.youtube.com/watch?v=_hAdIboJxUs&list=PLv6ufBUWdRi2vc0yOzw-IJr4jRnwSJLdQ..

ЩОДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ПРО ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ У 2020/2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
 https://mon.gov.ua/

З 1 вересня у школах необхідно дотримуватись соціального дистанціювання
 і правил гігієни,педагогам варто спілкуватись із батьками переважно дистанційно, 
а учням із захворюваннями дихальної та імунної систем рекомендовано вчитись
 дистанційно або на екстернаті. Відповідні рекомендації для початку навчального року
 оприлюднено на сайті МОН  5 серпня 2020 року. 
Відповідно до рекомендацій МОЗ і ВООЗ, під час освітнього процесу в закладах
 необхідно дотримуватись принципів соціального дистанціювання і правил гігієни, 
використовувати засоби індивідуального захисту та уникати масових скупчень. 
До старту навчального року засновникам закладів рекомендовано забезпечити школи
дезінфікуючими та миючими засобами, засобами індивідуального захисту.
Директори закладів мають обладнати у школах місця для обробки рук та збору
 використаних масок і рукавичок, а також створити умови для соціального
 дистанціювання та уникнення скупчень.
Щоб створити умови для дистанціювання, зокрема рекомендовано: 
  • відкрити декілька входів до будівлі, 
  • збільшити відстань між партами, 
  • використовувати розмітку на підлозі для організованого руху коридорами, 
  • виокремити зони переміщення для різних вікових категорій учнів,
  • використовувати великі приміщення – зокрема актові зали, рекреації, коридори,
  •  адаптовані для потреб навчання, 
  • за сприятливих погодних умов проводити заняття на відкритому повітрі,
  • встановити гнучкий графік початку занять для різних категорій учнів.
Для мінімізації пересування учнів у приміщеннях закладу МОН рекомендує закріпити
 за класами окремі навчальні кабінети. Під час уроків учителям варто обирати види
 діяльності, які мінімізують безпосередній фізичний контакт між учнями,
 зокрема зменшуючи кількість комунікаційних вправ, як-то проведення ранкового кола.
МОН рекомендує закладам запровадити гнучку структуру навчального року – передбачити 
можливість змінювати терміни канікул, початку і завершення семестрів з урахуванням 
епідеміологічної ситуації. 
Крім того, на початку нового навчального року слід з’ясувати рівень опанування навчального
 матеріалу, який учні вивчали дистанційно наприкінці навчального року 2019/2020,
і визначити необхідність повторно вивчати цей матеріал. Спілкування педагогів із 
батьками слід здійснювати переважно дистанційно за допомогою доступних засобів зв’язку. 
МОН також рекомендує запропонувати батькам учнів із хронічними легеневими хворобами,
 розладами імунної системи, захворюванням на цукровий діабет тощо продовжити навчання
 за більш безпечними для них формами – як-то на екстернаті або дистанційно.
Нагадаємо, загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19,
продовжено до 31 серпня 2020 року. В регіонах встановлюється один з чотирьох
 рівнів епідемічної небезпеки – ”зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний”.
 При “червоному” рівні відвідування закладів освіти здобувачами заборонено, отже
освітній процес відбувається дистанційно.
Рішення щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах освіти 
в умовах “зеленого”, “жовтого” та “помаранчевого” рівнів небезпеки приймає 
педагогічна рада закладу з урахуванням тимчасових рекомендацій Головного
 державного санітарного лікаря щодо протиепідемічних заходів у закладах освіти. 



********
Учні Лиманської ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 залюбки на уроках історії  творчо і натхненно  працюють :створюють кросворди, ментальну карту, кластер, скрайбінг, ребуси,презентації,тестові завдання.
10 клас



7 кклас


5 клас
 9 клас


10 клас


11 клас
а ось і випуск "перцю" 11 клас

11 клас фішбоун



11 клас sms між учнями з теми "Відлига"

**********************************
Матеріали відкритого уроку вчителя атестанта Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст. №5Шеїн Ю.Л.( учитель історії та громадянської освіти) 16.01.2019 року
https://drive.google.com/drive/folders/1Vu4Eh-FVu92KHkh5t6_Tudky0Xba3dvh?usp=sharing


 


*****

Відкритий урок учителя історії Лиманської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 Ломової Ірини Михайлівни. Учні об'єднувалися в групи, працювали над створенням інтерактивних плакатів та лепбуків. Тема уроку. Культура Київської Русі (Руси-України в X-сер. XIIIст.)



************
Цікавий та корисний методичний матеріал
В. Сухомлинський
Інтерактивний сервіс уроку історії
 Особливості викладання курсу Громадянська освіта
Інтеграція уроку історії


******
Сценарій виховного заходу приурочений голодомору 1932-1933 років

     https://drive.google.com/file/d/1Nnjl3HLo1y9Uyhe26qG-77W73T8tUIYx/view?usp=sharing
                                                                               
 ******************
Роль військово – патріотичної гри Сокіл («Джура») в національно – патріотичному вихованні учнівської молоді.

Гра – вікторина «Відун»
Виступ на засіданні міської ПНМК
учителя Торського НВК Дудко Ю.Д.
t
Інтелектуальна гра «Відун» у музеї «Історія поряд з нами»





Немає коментарів:

Дописати коментар